Blogginlägg om Resan

Fi L Sd Höger Vänster Ad Jl Kp Rs Spi Sp Övrig
  • Kebnekaise

från Gustav Nipe Pp igår, 22:25

... På toppen av Kebnekaise Har spenderat några dagar uppe i fjället. Målet för Resan var att bestiga Kebnekaise, Sveriges högsta berg. Blev överraskad om hur jobbigt det faktiskt var att bestiga berget. Utsikten var dock magisk från toppen o ...

• Låtar Gunnar Axén avskyr – #10 Tramp the dirt down

från Röda Berget S igår, 14:24

... att genomföra en populärkulturell exposé över den moderate riksdagsledamoten Gunnar Axéns pophistoriska hatobjekt. Resan kommer att ta oss utanför och innanför Sverige. Från punk till finpop. Vi börjar med Elvis Costellos Tramp the dirt d ...

• Dramatisk resa ut till skärgården

från Isak C i förrgår, 22:10

... holm och skärgården. Jag ville för första gången åka ut och i alla fall få ett litet smakprov av skärgården. Resan ut var tänkt att börja klockan 13 i går och det gjorde det också. Tiden kunde knappast vara bättre eftersom det just när bå ...

• Semestertider…

från Jessica Petterssons Mp-blogg Mp i förrgår, 19:42

... en. Slutligen kom vi hem ca 23.00 på kvällen. Efter den Resan var man rätt trött i några dagar p g a värmen. Jag blev också förkyld av allt drag ifrån bilen som inte hade air condition. Nu är det nästan så att jag bannar värmen eftersom d ...

• Vandra i Andorra

från Anders Ekegrens blogg Fp i förrgår, 17:38

... en och Rumänien. Vissa år har vi planerat Resan själva eller med hjälp av något lokalt företag. Vissa år har vi rest med företag som Prima Travel eller Äventyrsresor. Vill du läsa mer om Andorra kan du göra det här  och om vandringsresan ...

• Joel Andersson löser problem...

från Inger Fredriksson C i förrgår, 11:55

... Jag har tidigare länkat till Radio Väst, där mitt duktiga syskonbarn medverkar och berättar om Resan till Fysikolympiaden i Kazakstan. Lite drygt två timmar in i programmet sätts Joel på prov och får lösa ett problem.Lyssna och lär! ...

• Algblomning

från The Climate Scam Övrig i förrgår, 06:52

... n via Kökar till Galtby på Korpolandet. Resan var nog en av de vackraste man kan tänka sig, men redan i Kökar på morgonen den 22 juli var det, åtminstone där vi var, omöjligt att gå i vattnet. Sedan hade vi alger runt oss under resten av ...

• En resa för några år sedan

från Amanda Agestav Kd 2014-07-27, 13:22

... beklagar att jag inte lyckats vända på bilderna. Denna bild ovan är från Porsi utsikt över Älven.Resan vi gjorde till Porsi var i samband med Jokkes begravning 1998. Här är en upp och nedvänd bild på graven med alla fina blommor.Här är en ...

• 70-talskänsla med Kåldolmar och kalsipper på Parkteatern

från Kulturbloggen S 2014-07-26, 23:46

... onda kungarna från Västerlandet, som håller dem som slavar i en gruva. Med sig på Resan har hon en nyfödd 100-årig gubbe som satts i skogen för att tas av vargen. De träffar också på Sjörövar-Jenny, som egentligen är en vanlig mamma på fl ...

• Hemma igen - och blickar framåt!

från Birgitta Axelsson Edström Kalmar V 2014-07-25, 12:49

... ägnade sin lilla dotter före Resan till Norge. Att sedan librettot hade kunnat ge så mycket mer är en annan fråga. Lite grann gick man därifrån, fylld av vacker musik men ändå tänkande: "En kvinna utan man är som en fisk utan cykel."En li ...

• Bussar till Göteborg och Bethlehem

från Vilse på Värnhem. Mp 2014-07-25, 09:49

... 6;gsommarvärmen och gummihjul mot asfalt presterar ett sövande jämngrått buller. Men målet med Resan är värd ansträngningen. Bor man i ett land som vårt känns det ofta förmätet a ...

• Köpenhamn ska alltid vara värst – el-lånecyklar med GPS

från Liv utan bil Mp 2014-07-22, 19:09

... är sista dan, en kort summering av den här Resan. Att tågluffa med vikcykel är ett grymt tidseffektivt och bekvämt sätt att semestera på. Vadå bekvämt? Du slipper att sätta dig in i kollektivtrafik med allt vad det innebär, i en ny stad. ...

• Inspiration,hundrastpark, lekpark!

från Sossemor S 2014-07-21, 21:28

... Jag var några dagar i Pori, min hemstad i Finland. Huvudsyftet med Resan var att besöka mammas grav men jag hann göra annat också. Det var lite Almedalskänsla i Pori också. Alla partier var på plats  på gågatan med sina tält utöver o ...

• Dagbok från en hopfällbar cykel – Hamburg

från Liv utan bil Mp 2014-07-21, 09:05

... tidigt tåg mot Köpenhamn. Resan är snart slut och jag vill, om än bara några timmar, renas med ett par timmars nyttjande av lite dansk cykelinfrastruktur i världsklass, innan jag sätter mig på stockholmståget halv fem. /DS   Twee ...

• Går det verkligen att lita på sjukförsäkringen...?

från Martin Mobergs blogg S 2014-07-19, 14:45

... tern är det och jag ser jag strömmarna av folk som ska hitan och ditan på E 22:an. Det åser jag under en paus i Resandet genom Sverige. Sedan några veckor tillbaka har jag semester, en förmån som inte är alla förunnat i Reinfeldts Sverige ...

• Att nå dit man siktar

från Liberanna Fp 2014-07-18, 21:48

... ns på MOYA´s hemsida, tavlorna står färdiga, hotellet är bokat och Resan är planerad. Med andra ord - drömmen blir verklighet! ...

• Nilson Group

från Svensson Sp 2014-07-15, 13:11

... ed Scorett. I början av 2000-talet var kedjan illa ute och hade en blygsam omsättning. Peter Blomquist köpte då loss varumärket och började om med bara sex butiker. I dag är det cirka 95 butiker under Scoretts flagg, som tillsammans omsatte dryg ...

• Miljöpartist kräver pudel från moderat

från Supermiljöbloggen Övrig 2014-07-14, 11:52

... tsmedlen, konstgödsel och kemiska bekämpningsmedel, som alltså gjort Resan hit. Därför har ekologiskt ett försprång även vad gäller närodlat. Kew Nordqvist uppmanar nu Mats Green att göra en pudel. ...

• Varför envisas med att åka till andra ställen än Berlin

från Liv utan bil Mp 2014-07-13, 20:21

... t himla skoj i Barcelona (33 tim med tåg) tänkte jag, men insåg också att den tolv timmar långa berlinResan skulle inbjuda till skojigheter så det säkert räcker. Är det lite för enkelt, snabbt och billigt att ta sig hit och dit idag? Är ...

• Började bikepacka mig ner mot Barcelona men det sket sig med alla extraavgifter som tillkommer på snabbtågen – attans

från Liv utan bil Mp 2014-07-12, 10:45

... men det skulle, i mitt fall, bli 4-6 tågbyten till Barcelona och då drar det iväg. Sen hemResan också. Det blir orimligt kostsamt – särskilt när jag redan betalt 2500:- för själva interrailkortet (flex 5/10). Väljer jag endast tåg ...

Mätning: Resan

Parti-mätaren: Centerpartister är de som oftast bloggar om "Resan". Ämnet nämns i cirka 0,96% (1 av 104) av blogginläggen från centerpartister.

Historik: "Resan" nämndes som mest under oktober 2013.

Mest aktiva bloggar

Dessa bloggar mest om Resan

Linda Snecker V (42), Webbredaktör S (24), Kulturbloggen S (19), Högbergs tankar S (15), Sara tänker högt Fi (10), Dagens Arena Vänster (10), Inga Magnusson C (9), Gunnar Andréns politiska blogg Fp (9), Tommy Hanssons Blogg Sd (8), Bilderblogg - En WordPressblogg till V (8)